• info@jktbioteb.com

  • تماس با ما:09127001345

  • زمان :شنبه - چهارشنبه 9 - 17

سمپاشی چیست؟

حشرات و کرم‌های ریز هیچ جایی در داخل و خارج منزل شما ندارند. مگس‌ها و سوسک‌ها ناقل بیماری بوده، پشه‌ها و کنه‌ها از خون انسان تغذیه می‌کنند و شته‌ها، مورچه‌ها و کرم‌ها چمن‌ها و گیاهان را خراب می‌کنند.

سمپاشی حرفه ای و به موقع به عنوان اولین خط دفاعی در اطراف خانه شما، مانع ورود انواع آفت‌ها به داخل منزل شما می‌شود. سمپاشی یک مانعی در سطوح خارجی خانه ایجاد می‌کند. سمپاشی به استفاده از موادی گفته می‌ شود که با اعمال بر روی پوست بدن، لباس یا سایر سطوح موجب فراری دادن حشرات (یا به‌ طور کلی بندپایان) می‌ شوند. این روش‌‌ها با فراری دادن پشه، مگس، کک و کنه به‌ طور مستقیم باعث کنترل بیماری‌‌هایی که این حشرات ناقلشان هستند می‌گردد.

سمپاشی ساختمان برای نابودی چه نوع حشرات یا موجوداتی مناسب است؟

به طور کلی سمپاشی ساختمان برای از بین بردن تمامی حشرات و جانداران موذی صورت می‌گیرد. سمپاشی معمولا برای نابودی موش، عقرب، رتیل، مارمولک، مورچه، سوسک، هزارپا، خرخاکی، کنه، ساس و کک انجام می‌شود؛ در بیشتر موارد یک بار سمپاشی کافی نیست و نیاز به تکرار آن در دوره‌های تخم‌گذاری لازم است. گاهی در برخی موارد تعداد حشرات مانند مورچه‌ها که زیاد شود، سمپاشی افاقه نکرده و خراب کردن خانه و ساختمان ضروری به نظر می‌رسد.

تاثیر انتخاب سم مناسب برای از بین بردن حشرات

هر کدام از حشرات در مقابل سموم‌ها رفتار مختلفی از خود نشان می‌دهند. بنابراین برای این که حشرات موجود در خانه را از بین ببرید ابتدا باید آن‌ها را شناسایی کرده و سپس سم تاثیرگذار بر روی آن‌ها را انتخاب کنید.

حشرات و جانداران موذی از چه راه‌هایی وارد ساختمان‌ می‌شوند؟

حشراتی مانند سوسک، مورچه و موش معمولا برای جستجوی غذا وارد محلی می‌شوند و یا به همراه وسایل آلوده به آن‌ها و تخم آن‌ها وارد محیطی می‌شوند. اگر خانه خیلی قدیمی باشد، از طریق چاه فاضلاب، سوراخ‌ها و فضاهایی که دیوارها و وسایل خانه وجود دارد که رطوبت و گرمای مناسبی برای رشد و زندگی آن‌ها فراهم می‌کند، وارد ساختمان می‌شوند. آشپزخانه‌ها هم محل مناسبی برای مخفی شدن حشرات موذی است زیرا هم مرطوب است و هم غذا در آن به وفور پیدا می‌شود. از این رو رستوران‌های زیادی هستند که در رابطه با حشرات موذی به مشکل برخورده‌اند.
اگر خانه در محلی مانند روستا، مزرعه و یا نزدیک جنگل باشد جانوران موذی دیگری مانند عقرب، رتیل، موش صحرایی و … نیز امکان ورود به خانه را پیدا خواهند کرد. در این مواقع سمپاشی دردی را دوا نمی‌کند و تنها مرهمی موقتی است، زیرا خانه در محل زندگی این جانوران ساخته شده است و همواره در قلمرو آن‌ها هستید.
زمان بندی در سمپاشی حرفه ای بسیار حیاتی است. قبل از شروع تجمع تعداد زیادی از حشرات، عملیات سمپاشی را در محل زندگی و یا کار خود انجام دهید. با تغییر دما و ساعت در طول روز، حشرات نیز تغییر مکان می‌دهند. حشره کش‌های مورد استفاده برای سمپاشی‌های محیطی به دو شکل مایع یا جامد ( گرانول = دانه‌های ریز ) هستند. اگرچه نوع مایع آن‌ها انعطاف پذیری بیشتری برای سطوح عمودی و سخت دارند.

نکات کلیدی در مورد رعایت ایمنی در حین سمپاشی چیست؟

• از آنجایی که میزان قرارگیری کودکان در معرض سم‌ها زیاد است، بیشتر در معرض خطر عوارض جانبی دفع کننده‌ها قرار می‌گیرند.
• سم‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید!
• اجازه ندهید کسی سم‌ها را به خود اعمال کند.
• در حین سمپاشی‌های حرفه ای منزل و یا محیط کارتان سعی کنید لباس‌های آستین بلند، دستکش و جوراب بپوشید.

لازم به ذکر است که

هر سمی دوز مشخص خود را دارد که روی بسته بندی آنها قید شده. برای مثال، ممکن است با این جمله برخورد کنید که یک درب قوطی از یک سم برای انجام سم پاشی کافیست! این مدل اندازه گیری ملاک خوبی برای تجویز سم نیست. برای سموم مایع پیشنهاد میشود که از یک سرنگ استفاده کنید.
هر بیماری و آفتی، سم مخصوص خودش را دارد که برای استفاده و اعمال آن، بهتر است از کارشناس مربوطه کمک بگیرید. همچنین، از خریداری سموم بدون لیبل و بصورت فله جدا خودداری کنید‌.

مزایای سم پاشی

سم پاشی محیط نسبت به استفاده از سم‌ها و حشره کش‌های معمولی مزیت‌های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه تعدادی از مهم ترین مزیت‌ها را بیان خواهیم کرد.
• هزینه‌های معقول تری دارد.
• حشره ها، آفات، موجودات موذی، پشه ها، مورچه‌ها و... به طور کامل از بین می‌روند.
• سم پاشی محیط به طور کامل انجام می‌شود.
• راهی برای ورود مجدد موجودات موذی به دورن ساختمان وجود نخواهد داشت.
• اثرات جانبی خطرناکی ندارد.
• آفات و قارچ‌هایی که در محیط وجود دارد هم از بین می‌روند.

روشهای سمپاشي

سم پاشی به طور کلی به پنج روش انجام می‌شود. همانطور که گفتیم مبارزه با هر یک از موجودات موذی، حشره‌ها و... روش خاص خود را دارد. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی مختصر در رابطه با هر یک از روش‌ها بیان کرده و مثالی را هم برای آن ذکر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌دهیم که کماکان با ما همراه باشید.

طعمه گذاری و تیرام پاشی

این روش برای از بین بردن موش‌های خانگی، موش‌های نروژی و... به کار برده می‌شود.

سمپاشی با استفاده از سم‌های خارجی

این سم‌ها بو ندارند و باعث ایجاد لکه هم نمی‌شوند.

استفاده از دستگاه مه پاش

این دستگاه معمولا برای مبارزه با مگس‌ها و پشه‌های مختلف به کار برده می‌شود.

تکنیک‌های نوین با دستگاه‌های نوین

برای از بین بردن کک ها، ساس‌ها و کنه کبوتر معمولا از این روش‌ها استفاده می‌شود.

موریانه زدایی

این روش هم معمولا برای از بین بردن موریانه‌ها با استفاده از سم‌های مخصوص به کار برده می‌شود.

حشره کش ها

همانطور که از نام آن‌ها پیداست، حشره کش‌ها محصولات شیمیایی هستند که برای از بین بردن حشرات مانند مورچه‌ها، سوسک‌ها، مگس‌ها و کک‌ها طراحی شده اند. بیشتر حشره کش‌های موجود به دو صورت مایع و جامد هستند:

حشره کش‌های جامد

برای مقابله با آفت‌هایی همچون مورچه و سایر آفت‌هایی که دسترسی به آشیانه آن‌ها سخت بوده و یا به طور خیلی جدی به دنبال غذا هستند، مناسب است. آن‌ها گرانول‌ها را به جای غذا اشتباه می‌گیرند و سم داخل آن‌ها به سرعت عمل کرده، بنابراین بیشتر حشرات اندکی پس از مصرف آن می‌میرند.

سم‌های مایع (اسپری ها)

برای آفت‌هایی که پرواز می‌کنند (همچون مگس و پشه) و یا گزش می‌کنند (همچون کک)، بسیار مناسب هستند. بیشتر حشرات ظرف چند دقیقه پس از تماس با اسپری حشره کش می‌میرند، اما برخی از اشکالات سرسخت ممکن است باعث شود که شما مجبور شوید چندین بار دیگر محل را اسپری کنید.
اسپری‌های آماده سمپاشی به لوله‌هایی وصل شده و تا غلظت مشخصی ترکیب می‌شوند. البته متخصصان سم پاشی آن‌ها را رقیق کرده و با اسپری‌های دستی با فشار قابل کنترل بر روی سطوح مورد نظر اعمال می‌کنند. به منظور جلوگیری از ترکیب بیش از حد نیاز حشره کش‌ها، ابتدا مقدار اندکی مخلوط کرده تا متوجه شوید تا چه حد پیش خواهد رفت. هنگام سمپاشی منازل در نظر داشته باشید که آن‌ها تمایل زیادی برای ورود به داخل منزل شما را دارند. غذا، آب و گرما چیزهایی هستند که بسیاری از حشرات می‌خواهند.

مراحل سمپاشی حشرات

در هنگام سمپاشی ابتدا باید سموم مناسب را خریداری کنید تا در عین این که حشرات را از بین ببرد، آسیبی به سلامتی افراد وارد نکند.پس از انتخاب سم مناسب روی تمامی لوازم موجود در خانه را پوشانده و مواد غذایی را از خانه خارج کنید.سپس تمامی ساکنین و حیوانات خانگی و گلدان‌ها را نیز از خانه خارج بیرون ببرید.برای این که در هنگام سمپاشی آسیبی به سلامتی شما وارد نشود باید لباس مخصوص پوشید. این لباس باید به گونه ای باشد که تمامی بدن شما را اعم از موها بپوشاند. بنابراین دستکش، کفش مخصوص، ماسک و عینک فراموش نشود.
برای این که سموم وارد ریه نشود باید از ماسک‌های فیلتردار استفاده گردد. در صورت عدم دسترسی به ماسک از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.
توجه کنید که در هنگام سمپاشی زیر فرش، درز مبلمان، بین کابینت‌ها و … نیز نادیده گرفته نشود.
اگر میخواهید سمپاشی تاثیرگذار باشد بهتر است به صورت دوره ای آن را تکرار کنید تا مانع از رشد و تکثیر مجدد حشرات شوید.

مراحل بعد از سمپاشی

• بهتر است تا 24 ساعت پس از سمپاشی از شستن و پاک کردن سطوح آغشته به سم خودداری کنید تا در صورت زنده بودن احتمالی، حشرات در تماس با سموم از بین بروند.
• ساکنین ترجیحا تا دو روز پس از سمپاشی به خانه وارد نشوند زیرا ممکن است به دلیل وجود گرد سم همچنان هوا آلوده باشد.
• لباس‌های خود را از تن خارج کرده و آن‌ها را بشویید و در زیر آفتاب پهن کنید تا ضدعفونی گردد.
• درب و پنجره‌ها را باز کرده و هواکش را روشن کنید تا هوای آلوده خانه تسفیه شود.
• سپس به حمام رفته تا در صورت احتمال آغشته شده پوست به سم آن را از بین ببرید.
• تمامی مواد غذایی آغشته به سم را دور بریزید.

در اینجا بهترین زمان سم پاشی برخی حشرات را ذکر میکنیم

معمولا حشرات در فصول گرم سال رشد و فعالیت بیشتری دارند به همین دلیل شما می‌توانید هم در فصل سرد سال که حشرات در حال استراحت هستند و یا پیش از ورود به فصل گرما که حشرات در حال تخم ریزی هستند اقدام به سمپاشی حشرات کنید.بهترین زمان برای سمپاشی حشرات نیمه دوم فروردین تا انتهای اردیبهشت می‌باشد

بهترین زمان سمپاشی ساس

حشره ساس به خصوص حشره از نوع تختخوابی شب برای گزش زدن انتخاب می‌کند که افراد در خواب بسر می‌برند و متوجه حمله آن‌ها نمی‌شوند و این حشرات بعد از گزش زدن ایمن می‌شوند و از بین بردن آن‌ها با مشکلاتی همراه است.
برای رهایی و نابودی کامل این حشرات باید با مشاوره تیم حرفه ای پاکان مروارید بهترین زمان سمپاشی را انتخاب کنید و عملیات سمپاشی را با دقت و حساسیت بالا انجام دهید تا از رشد و تکثیر آن‌ها در محل زندگی جلوگیری کرده باشید.
بهترین زمان سمپاشی حشرات ساس در اولین مشاهده آن هاست که باید سریعا اقدامات لازم جهت نابودی آن‌ها انجام شود تا از افزایش تعدا آن‌ها جلوگیری شود.
کارشناسان و مشاوران متخصص در زمینه سمپاشی بهترین زمان سمپاشی حشرات را موقع استراحت و عدم فعالیت آن‌ها می‌دانند برخی از حشرات در طول روز فعالیت دارند و برخی در طول شب با تشخیص درست حشره و نوع فعالیت آن می‌توان بهترین زمان سمپاشی حشرات را بدون ایمن کردن آن‌ها در محیط انجام دهیم.

بهترین زمان سمپاشی سوسک

بهترین زمان سمپاشی سوسک و سایر حشرات موذی زمستان و پاییز است. بسیاری اط افراد بر این باور هستند که سمپاشی حشرات با گرم شدن هوا و شروع فصل تابستان انجام شود اما این دیدگاه کاملا اشتباه است زیرا حشرات و جانوران موذی در فصل پاییز و زمستان تخم ریزی و زادآوری دارند و در فصل گرما رشد می‌کنند و تعداد آن‌ها زیاد می‌شود.
چنان چه سمپاشی سوسک را در فصل پاییز و زمستان انجام دهیم شاهد نابودی کامل سوسک‌ها در فصل تابستان خواهیم بود.پاکان مروارید خدمات با کیفیت و برتری در زمینه سمپاشی حشرات و موجودات موذی برای مشتریان خود اراده می‌کند.

پیشگیری از ورود حشرات

بهتر است پیش از ورود حشرات به داخل خانه از آن جلوگیری شود. برای این کار توصیه می‌شود که از شرکت‌های سمپاشی استفاده کنید. بهترین راه برای جلوگیری از ورود آفات و حشرات به داخل خانه تمیز نگه داشتن ساختمان می‌باشد.
از جمله مکان‌هایی که بیشتر در معرض ورود حشرات و آفات هستند، انباری، سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد و باید همواره به بهداشت این مکان‌ها توجه نمود.
مکان‌های دور از دسترس مانند پشت کابینت ها، زیر فرش ها، پشت یخچال و … نیز از دیگر مکان‌هایی است که باید به صورت مرتب تمیز شده تا حشرات نتوانند در آن رشد و تکثیر پیدا کنند.

کنترل آفات شهری

اگر متوجه علائمی مانند زرد شدن و تاب خوردن برگها، کندی رشد و لکه‌های سیاه چسبناک بر روی گیاه شده اید، احتمالا گیاهتان دچار آفت شته شده است. شته‌ها از طیف گسترده ای از گیاهان تغذیه میکنند و در موارد هجوم شدید، مانع رشد گیاه میشوند. هنگامی که شته گیاه را میخورد، ماده چسبناکی به نام عسلک ترشح میکند که به سرعت کپک دوده ای آن را فرا میگیرد و ظاهر بدی به گیاه میدهد. همچنین شته‌ها ویروسها را انتقال و گسترش میدهند که بسیاری از آنها را نمیتوان درمان کرد. به همین علت اقدامات لازم برای کنترل شته‌ها در باغ و مزرعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مبارزه با آفات در فضاي سبز

انواع مختلفي از درختان و بوته هاي زينتي مورد استفاده در فضاي سبز مناطق مسکوني ميزبان گونه هائي از شپشکهاي آرد آلود مي باشند که از آن جمله مي توان انواع سرو، نارنج و ساير ارقام مرکبات، توت و خرزهره را نام برد. شپشکهاي آرد آلود با تغذيه از شيره گياه علاوه بر ايجاد ضعف و کاهش رشد ميزبانهاي خود زيبائي و طراوت آنها را شديداً تحت تاثير قرار مي دهند.در کنترل اين آفات به دلايل مختلفی که‌چند مورد آن ذکر‌خواهد شد از روشهاي غير شيميايي برای مبارزه با افات استفاده میکنیم؛
1- استفاده از سموم آفت کش در فضاي سبز شهري واقع در مناطق مسکوني خطر آفرين بوده و ميتواند تاثيرات منفي زيست محيطي داشته و سلامت مردم را به مخاطره اندازد.
2- شپشکهاي آرد آلود از ويژگيهاي مورفولوژيکي و رفتاري برخوردارند که موجب ميگردد آفت کشها بر عليه آنها بي تاثير و يا کم اثرباشند لذا در کنترل آنها استفاده از روشهاي غير شيميايي و خصوصاً مبارزه بيولوژيک امري اجتناب ناپذير ميباشد.

لازم است بدانید که

يکي از دشمنان طبيعي شپشکهاي آردآلود کفشدوزکريپتولموس(Cryptolaemus montrouzieri) مي باشد اين حشره مفيد هم در مرحله لاروي و هم درمرحله حشره کامل شکارچي بوده و از تخم، پوره و حشرات کامل شپشکهاي آرد آلود تغذيه مي نمايد. تکنولوژي توليد انبوه اين حشره مفيد موجود بوده و در حال حاضر در مناطق مختلف دنيا در جمعيت هاي بالا پرورش داده شده و بطور عملي در مبارزه با گونه هاي مختلف شپشکهاي آرد آلوددر باغات درختان و درختچه هاي زينتي و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
کفشدوزک کريپتولموس در اصل بومي استراليا ميباشد.

آفت‌های خانگی ازگیاهان خانگی

در هنگام مواجهه با آفات گیاهان آپارتمانی جای هیچگونه نگرانی و وحشت وجود ندارد زیرا این آفات را می‌توان به آسانی با شکل ظاهری آنها تشخیص داده و با روش‌های بسیار مناسب آنها را از بین برد.
آفات هجوم آورنده به گیاهان آپارتمانی هیچ خطری برای شما نداشته و تنها علت حضور آنها، آسیب رساندن به گیاه آپارتمانی شما است.
هنگامی که آفات به گیاهان خانگی اعم از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما هجوم می‌آورند تحقیقات علمی نشان داده است که گیاه نوعی سیگنال که به سیگنال پریشانی شهرت دارد را به برگ‌ها می‌فرستد تا برگها بتوانند در مواجهه با آفات گیاهان خانگی از خود مراقبت کنند.
به طور کلی می‌توان گفت اساسا دو نوع شیوه ی هجوم وجود دارد که آفات گیاهان خانگی به گیاه آپارتمانی شما آسیب می‌رسانند.
• گروه اول آفاتی هستند که آب موجود در گیاه را مصرف می‌کنند
• گروه دوم آفاتی هستند که بافت رویشی گیاه را به طور کامل تغذیه می‌کنند

حشرات مکنده ی آب

رایج ترین و آزار دهنده ترین آفات گیاهان آپارتمانی، حشرات مکنده ی آب هستند زیرا آنها به سرعت تکثیر شده و به معنای واقعی کلمه به نیروی حیات گیاه آسیب می‌رسانند.
حشرات مکنده به اندازه ی کافی کوچک هستند تا از دید شما در امان باشند بنابراین با توجه به سرعت تکثیر آنها، یک هجوم از سوی این آفات می‌تواند به حیات گیاه آپارتمانی شما پایان دهد.

این گروه مخرب به صورت کلی شامل موارد زیر هستند:

• شته ها
• شپشک آردآلود
• حشرات پولک دار
• کنه‌های عنکبوتی
• تریپس
• مگس سفید
در اینجا به روش‌های مبارزه با چندتا از این آفات را ارائه خواهیم داد:

شته ها

شته‌ها Aphids معمولا شیره‌ گیاهان را از بخش نرم گیاه که در حال رشد است می‌مکند. این بخش در حال رشد می‌تواند در نوک هر شاخه، برگ یا گل گیاه باشد. در هر حال شته‌ها می‌توانند به هر قسمت از گیاه حمله کنند. متأسفانه شته‌ها زیاد جلوی چشم نیستند و بصورت پنهانی کار خود را در زیر برگ‌ها شروع می‌کنند. آن‌ها بیشتر به رنگ سبز هستند، ولی در برخی موارد در اندازه‌های کوچک به رنگ سیاه و خاکستری نیز یافت می‌شوند. چیزیکه در مورد شته‌ها ناراحت کننده است، سرعت تکثیر بالای آن‌ها است.
محلول آب گرم و مقدار کمی صابون مایع یا مایع ظرفشویی را بر روی گیاه اسپری کنید. مقدار صابون باید به حدی باشد که با تکان دادن ظرف، محلول کف کند.
شته‌ها را هدف قرار دهید و تمامی قسمت‌های گیاه را که شته‌ها فرا گرفته‌اند، با دقت تمام اسپری کنید. شاید مجبور باشید تمامی گیاه را با آب و صابون اسپری کنید، چاره‌ای نیست این شته‌ها در حال مکیدن شیره‌ی جان گیاه هستند.

مگس سفید

آنها را با جارو برقی از بین ببرید: با اتصال سَری مناسب به خرطومی جارو برقی و حرکت آن روی مگس‌های سفیدِ بالغ آنها را جارو کنید (اما مراقب باشید به گیاه آسیب نزنید). مطمئن شوید که هیچ یک از مگس‌های سفید تازه از تخم بیرون آمده از داخل کیسه جاروبرقی خارج نشوند.

نوارهای چسب‌دار

همان نوار چسب‌داری را که برای مگس‌های خانگی استفاده می‌شود می‌توان برای مگس‌های سفید به کار برد. در صورت امکان، از گیاه آلوده آویزانش کنید و مطابق دستورالعمل روی برچسب عمل کنید.

صابون حشره‌کش

صابون‌ حشره‌کش بخرید، یا با استفاده از مایع‌های ظرفشویی‌ای حشره‌کش خودتان را بسازید. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که بدون مواد معطر و افزودنی‌های مضر برای گیاه باشند. مقدار بسیار کمی از صابون را با آب مخلوط کنید (با یک قاشق چای‌خوری در سه و نیم لیتر شروع کنید و در صورت نیاز این مقدار را افزایش دهید). این مایع را روی گیاه اسپری کنید. این کار کمک می‌کند تا تعداد مگس‌های سفید را کنترل کنید، اما محتمل نیست که با این کار از بین بروند.

روغن چریش

روغن چریش از درخت چریش گرفته می‌شود. علاوه بر خصوصیات حشره‌کشی، چریش قارچ‌کش نیز می‌باشد و مزیت‌های عمومی دارد؛ یعنی گیاه این روغن را جذب می‌کند، بنابراین موحب دفع حشرات می‌شود و مگس سفید در تماس مستقیم با گیاه قرار نمی‌گیرد. استفاده از روغن چریش روی گیاهان خوراکی، سبزیجات و همچنین گیاهان تزئینی بی‌خطر است. مثل صابون حشره‌کش، روغن چریش جهت کنترل تعداد مگس‌های سفید مفید است، اما ممکن است مشکل را به کلی حل نکند.

اسپری حشره‌کش خانگی

این اسپری حشره‌کشِ همه‌کاره از سوی باغبانی اورگانیک معرفی شده است. برای درست کردن این اسپری، یک کله سیر، یک پیاز کوچک و یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز را در غذاساز یا مخلوط‌کن ترکیب کنید تا به صورت خمیری درآید. سپس با یک لیتر آب مخلوط کنید و به مدت یک ساعت بخیسانید. محلول را از یک پارچه پنبه‌ای درشت بافت عبور دهید تا صاف شود و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را می‌توان تا یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

آفت شپشک آردی Mealybugs

جزو خانواده شپشک‌های فلسی Scale Insects است و آسیب رساند آن به گیاه از طریق مکیدن شیره‌ی گیاه صورت می‌گیرد. آفت شپشک آرد آلود بزرگ‌تر از آفت‌های دیگر است و بیشتر شبیه به خرخاکی سفید رنگ پشمالو است. آن‌ها به صورت خوشه‌ای تجمع می‌کنند و با یک نگاه قابل رویت هستند و شاید به نظرتان یک گوله پنبه بیاید. اگر بسرعت به داد گیاه‌تان نرسید شاهد زرد شدن شاخ و برگ و نهایتا ریزش آن‌ها خواهید بود.اگر آلوده شدن گیاه به شپشک آردی آنقدر زیاد است که بصورت ارگانیک کاری از پیش نمی‌رود، از روش درمان شته استفاده کنید.
استفاده از محصولات حاوی اسیدهای چرب طبیعی یا موادی که حاوی سورفاکتانت هستند، می‌تواند مناسب باشد.

آدرس

آدرس :

امیر آباد شمالی، پارک علم و فناوری تربیت مدرس

تلفن :

02166841548

فکس:

02166841548

ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مارا دنبال کنید :



جدیدترین مطالب

27 خرداد 1402 / جراحان کوچک طبیعت
16 خرداد 1402 / جراحان کوچک طبیعت

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه و آگاهی از جدیدترین اخبار سایت ایمیل خود را وارد کنید
عضویت